Liikmeid
14

11 nõuannet naisele, kas tahab jääda rasedaks või on jäänud rasedaksle

aprill 29, 2018

  1. Hoolitse, et sinu toidus oleks piisavalt foolhapet – s.o rohelist lehtkõõgivilja (ja kui tunned et ei suuda, siis söö tableti kujul juurde). Foolhappe puudus kehas on seostatud seljaaju songa tekkega lootel.
  2. Soovitan mitte teha raseduse määramiseks UH – rasedust saab määrata väga ilusti ka verest ja uriinist (nagu aastakümneid on tehtud). Ka hilisemas raseduses võiks UH jääda protseduuriks, mida tehakse vaid meditsiinilisel näidustusel. UH ohutus ei ole 100% tõestatud. Arvatakse, et UH mõjutab loote tulevast tervist – nt et on seotud viljatuse tekkega järgnevates põlvedes, laste rahutus, hüperaktiivsus, õpiraskused jne. UH raseduse määramiseks võib põhjustada ka raseduse katkemist või väärarengute teket.
    1. NB! Tupe kaudu tehtav UH on kahjulikuim kui kõhu pealt!
    2. Kõikide uuringute puhul küsi alati – mida see uuring näitab, kui kindlad on tulemused ja mida saab siis teha, kui uuring näitab, et midagi on valesti. Kui uuringu tulemused on ebakindlad või midagi teha ei saa, siis milleks võtta lisariski ja lisastressi?!
  3. Hoolitse, et saaksid igapäevaselt toidust palju vitamiine-mineraale – on tõestatud, et tulevase lapse tervis on nii lapse kui ka täiskasvanueas seda tugevam, mida mineraalide ja vitamiinide rikkam on naise toit raseduse ajal. *Kuna tänapäeval võib väga raske olla tervislikult toituda, siis lihtne viis igapäevaselt piisavalt vitamiine ja mineraale saada on süüa n.ö „supertoite“! Söö või joo iga päev:
    1. peotäis idandeid
    2. klaas smuutit (nt 1 banaan + peotäis astelpaju või mustsõstra vm marju + paar rohelist salati lehte + klaas vett)
    3. klaas toormahla
    4. 1-5 tl Mõts (või Tõms) – s.o mesi+õietolm+taruvaik+suir

*Ei soovita raseda vitamiine – esiteks on nad sünteetilised ja teatavasti on sünteetiliste ja looduslike vitamiinidel imendumises ja toimivuses tohutu vahe; teiseks on nad tehtud keskmisele rasedala keskmised annused ehk kui sul midagi puudu, ei anna ta piisavalt ja kui miskit palju, siis võib anda üleannustuse.

NB! Kui naisel hakkab „raseda vitamiine“ võttes paha (iiveldama, lõhn vastik vm), on see selge märk, et need ei sobi sulle!

  1. Vali, kellele oma algavast rasedusest räägid – olgu selleks inimesed, kelle puhul oled 100% kindel, et nad rõõmustavad koos sinuga toetavad sind. Naised on aegade algusest peale instinktiivselt vältinud varast rasedusest rääkimist, et last „kurja silma“ eest hoida!
  2. Kui tunned ennast väsinult, siis võta endale ekstra aega puhkamiseks (nt maga terve päev või nädalavahetus maha)! Keha peab kogu hormoonsüsteemi, immuunsüsteemi ümber korraldama ja see võtab palju lisaenergiat! Kui seda annad, läheb  väsimus kiirelt üle, kui ei, jääb venima! (*Väsimuse põhjuseid on aga veel – nt vähene vee jomine, C vitamiini puudus, aneemia jne)
  3. IGA PÄEV – Liigu piisavalt, Hinga kõhuga, Toitu tervislikult, Joo piisavalt vett. Istu sirgelt, väldi lösutavaid asendeid.
  4. Loobu suitsetamisest! Suitsetamine kahjustab lapse-platsenta verevarustust ja on suur oht raseduse peetumiseks või enneaegsuseks!
    1. Kas peaksin loobuma alkoholist täielikult? – jah, aga kui vahel harva võtad väikse lonksu, siis ei juhtu midagi hullu.
    2. Kas peaksin loobuma kohvist täielikult? – See oleks ideaalne, aga kui vähendad kohvijoomise 1 lahja tassitäie peale päevas, on ka see OK!
  5. Loobu võimalusel kõikidest ravimitest. Kui sul on krooniline haigus ja pead võtma, konsulteeri kindlasti arstiga: kas saaks ära jäta, kas võib raseduse ajal võtta ja kas on ohutud, kas vahetada teise preparaadi vastu või leida looduslik alternatiiv (pea kõiki haigusi on võimalik ka looduslike vahenditega ravida-toetada).
    1. Kui sul tekib raseduse ajal terviseprobleeme (iiveldus, jalakrambid, liiga varased kokkutõmbed, tursed, pidev nohu, diabeet jne), siis otsi abi loodusravist (vt järgmist artiklit, kus enamlevinud terviseprobleemide ravinipid kirjas) – praktiliselt kõiki rasedusaegseid probleeme on võimalik ohutult loodusraviga leevendadad või ravida!
  6. VÄLDI!
    1. Kindlasti väldi raseduse alguses asju, mis tekitavad kehasse vibratsiooni – katkemise oht! Nt rattaga või rulluiskudega konarlikult teel sõitmine, bassikõlarite ligidus välikontserditel (või ka saalides) jne.
    2. Väldi kuuma vanni (ka spas nt jaapani basseini, mille temp üle 42*) ja väga kuuma sauna ja infrapunasauna.
  7. Kui sul on olnud seljavalusid, tasuks käia osteopaadil – selja ja vaagna asetus mõjutavad nii raseduse kvaliteeti kui sünnitust ja on hea selg paika panna varakult (parim oleks seda teha juba enne rasedust).
  8. Ja lõpetuseks – VÄLDI STRESSI, MURETSE VÄHEM. Ole kui lillelapseke õitsval aasal, kes sa ka oled!

*Soovi korral võid teha homöopaatiaga suguvõsa puhastuse pärilikest haigustest!

 

ILUSAT  LAPSEOOTUSE  AEGA!