Liikmeid
14

Keha happe-leelis tasakaal

november 28, 2012

Viimastel aastatel on aina rohkem ja rohkem tõusnud üles teema, et keha terviseks on väga oluline, et keha sisemine keskkond oleks õige pH-ga! Pikalt ja laialt kirjutab sellel teemal oma raamatus Robert O. Young, „PH ime“ (ilmunud eesti keeles 2009 a). Lühidalt kõige olulisem sealt.

Mõned faktid keha pH kohta!

Normaalne vere pH on 7,365, uriin on veidi rohkem happeline.

Surm – inimese keha muutub happeliseks, mille tagajärjel soodne keskkond bakterite vohamiseks, mille ülesandeks ongi keha lagundada, et viia ta tagasi loodusesse algelementideks. „Mis mullast on võetud, peab mullaks saama!“ Kui elava inimese keha muutub happeliseks, jääb ta haigeks – mikrofloora läheb paigast ära, saavad hakata vohama viirused ja bakterid, mis teevad haigeks. Seega võiks kogu terveks olemise taandada sellele, et tuleb hoida keha pH õiges vahemikus – kergelt leeliselisena!

Uute uuringutega on mikrobioloogid ka avastanud, et mikroorganismid on suutelised  muutuma üksteiseks – nt piimhappebakter võib happelises keskkonnas muutuda pärmseeneks, stafülokokiks, viiruseks vm haigustekitajaks. Kui see on tõsi, siis kui tõhus saab siis olla vaktsineerimine ja antibiootikumideravi pikemas plaanis?

Kui keha on liiga happeline

  • Bakterid ja pärmseen vohavad. Seedimine seiskub ja toit roiskub seedekulglas, see toob kaasa allergiad, toidutalumatused. Pärmseene vohamisel erituvad ainevahetuse mürgid nt metanool, mis põhjustab unisust, uimasust, peavalu, mäluprobleeme jne. Vt pärmseene kohta rohkem siit.
  • Ülekaal – liigne happelisus salvestatakse rasvarakkudesse.
  • Mineraalide defitsiit kuna mineraalid (Na, K, Ca, Mg jt) kasutatakse liigse happesuse neutraliseerimiseks. Selle tagajärjel tekivad omakorda igasugused haigused, kuna mineraalid viiakse kudedest välja – nt osteoporoos (ca puudus), jalakrambid (Ca või Mg puudus), südame rütmihäired (Mg või K puudus) jne.
  • Väsimus – vere punaliblede hulk langeb ja veri ei seo enam piisavalt O2.

 

HAPPELISUSE SOODUSTAJAD

A. Toitumine

  • Happeline toit – Üldiselt annab happelise jäägi:

a)      valk, magus;

b)      mida rafineeritum ja töödeldum, mida rohkem lisaaineid, seda happelisem. Nt homogeniseeritud piim happeline, toorpiim leeliseline ja mahepiim veelgi leeliselisem!

Happelisuse pommid. Suhkur, valge jahu (siia kuuluvad ka valged makaronid). Liha – selle happelisuse suurus sõltub looma pidamise viisidest ja tapmisviisist – tapamajadest, kus loomad mitu päeva surma ootavad ei saa tulla normaalset liha. Piimatooted (eriti juustud). Poolfabrikaadid, karastusjoogid, rämpstoit. Kuumtöödeldud proteiin on eriti happeline (praetud, keedetud, grillitud toit) – toitu tuleks kuumutada umbes 70 ˚C juures. Lisaained toidus (eriti tuleks vältida maitsetugevdajaid), nätsu närimine (karbamiid, mis suhkruta nätsus, on tegelikult kusihape).

  • Vähene  vee joomine ehk veepuudus kehas
  • Paastumine – keha ei jõua nii suurt hulka mürke korraga välja viia
  • Halvad harjumused – suitsetamine, alkohol, narkootikumid, maiustused (eriti šokolaad) tõstavad happelisust. Ka kohvi ja musta tee joomine kuuluvad siia alla. Kofeiin on tugev happelisuse tekitaja.

Toiduainete happe-leeliselisuse tabelid.

http://www.phtasakaal.ee/node/2

http://www.toidutare.ee/aabits.php?id=10123&hi=tasakaal

http://www.jyritk.ee/index.php?page=96

NB! Ettevaatust, arvestage eri maade toidu valmistamise tavasid – nt Eestis toores, loomulikul teel hapendatud kapsas, on tugevalt leeliseline, kuid kuna enamus maades tööstuslikult valmistatud, siis happeline toiduaine!

B. Eluviis

  • Liiga tugev sportimine – valutavatesse lihastesse tekib piimhape. Kui on liiga tugevalt sporti tehtud, siis tekib ka tselluliit. Tselluliit näitab, et hapnikku on lihastes vähe olnud.
  • Vähene liikumine – istuv töö soodustab happelisust.
  • Vale ehk pindmine hingamine – O2 vähe.
  • Magamatus.

C. Psüühiline seisund.

  • Stress ja muud negatiivsed tunded. Lein või šokk.

D. Keskkond.

  • Kiirgus – TV, arvuti, mobiil, kõrgepingeliinid, põrandaküte.
  • Sünteetilised riided vastu ihu. Pesupulbri jäägid riietes (nt masin vana ja ei loputa korralikult pesupulbrit välja või lisaaineid täis pesupulbrid – eelista allergikutele mõelduid)

E. Paljud ravimid

  • Kõik hormoonid – antibeebipillid, kortikoidid. Antibiootikumid. Paratsetamool. Osad südamerohud. Ka ravimid, kus sees värvaineid – neid nt palju lastele mõeldud palaviku, köha ja nohusiirupites.

 

KEHA LEELISELISUSE TÕSTMINE

Toitumine

  • Aluseliste toiduainete tarbimine (köögivili) – tugevad leelistajad on värske kurk, hapukurk, kuumutamata hapukapsas, arbuus, sidrun, õunaäädikas, roheline lehtköögivili (nt salat, kapsas jne), rohelised maitseained (basiilik, petersell, seller jne)
  • Piisavalt juua puhast vett – iga päev umbes 1,5 – 2 l (arvestatakse 30 ml vett inimese keha iga kg kohta).
  • Õunaäädika vee joomine – iga päev juua ära 1 klaas vett, kuhu on lisatud maksimaalselt 1 sl õunaäädikat. Kui on kõrvetised, siis peaks tegema lahjema. Õunaäädika kapslites on õunaäädikas liiga kontsentreeritud. Kui aga on tõrge õunaäädika lõhna või maitse suhtes, siis tasub alustada klaasile veel veerand tl äädika lisamisest. Võib ka sidrunivett. Kui tugevad happesuse sümptomid, siis juua järjest 3 klaasi vett, kuhu igasse pandud ½ sidruni mahl. Aluseline mineraalvesi Devin.
  • Võib tarbida probiootikume (piimhappebakteri preparaate). Samu baktereid saab ka õigesti tehtud hapendatud kurkidest ja hapukapsast (kuumutamata). Praegu on enamus poes müügil olevast hapukapsast kiirkääritamisega saadud ja hapukurk äädikaga ning seega selleks ei sobi.
  • Võib tarbida sigurijuurt, maapirni või võilillejuurt! Kõik nad vähendavad happelisust.

Muu

  • Mõõdukas liikumine
  • Magada piisavalt!
  • Positiivsed emotsioonid – õnnelik inimene on leeliseline inimene! Stressi vähendamine. Stressi vähendavad need tegevused, mille taha ennast unustatakse.
  • Kuivharjamine.
  • Saunas käimine vähendab happelisust, kui üle ei pingutata!
  • Valgusteraapia ja päikesepaiste aitavad!
  • Sügav hingamine ja igasugused hingamisharjutused. Ka liikumine värskes õhus looduses!

 

Vt ka siit lisaks:

http://www.tervenemine.ee/?page=17&id=51

 

Terje Tähe

Loodusterapeut